L’Hospital de Mollet disposarà de servei d’Intèrpret de Llengua de Signes

El 7 d’abril de 2021 vam tenir una reunió amb representants de l’Hospital de Mollet per a traslladar-los la preocupació de María Contreras i el col·lectiu de persones sordes, al no disposar d’intèrpret de Llengua de Signes quan acudien d’urgències o de visita a algun especialista.

Enllaç al comunicat de la reunió

Doncs bé, ahir dia 22 de Juny, vam rebre un mail amb una molt bona notícia:

L’Hospital de Mollet tindrà servei d’intèrpret de Llengua de Signes

Aquest va ser el mail que vam rebre:


Bon dia,

Us fem un resum dels passos seguits fins ara:

Assessorament:
Ens vam posar en contacte amb FESOCA per a rebre assessorament i que ens expliquessin com s’estava treballant en altres centres mèdics. Això ens va permetre valorar diferents opcions i descartar algunes, com els suports en paper, gràcies a l’experiència prèvia de FESOCA. D’altra banda, estem contactant amb altres centres per a comparar experiències i saber quins inputs tenen ells.

Primers passos:
Estem veient que les aplicacions en línia, tant per a FESOCA (que ofereix la seva , que no s’ha implantat a Catalunya, sol a nivell nacional , molt similar a la de 061 Respon ) com per a altres centres està sent una de les solucions més eficaces per a disposar d’intèrpret de llengua de signes en línia per a les visites regulars o urgències. Actualment estem testant la del 061 Respon amb l’equip de la UAC i donarem a conèixer l’aplicació als professionals perquè sàpiguen que existeix i que té aquesta opció si es troben en aquesta situació abans que tinguem el circuit tancat. El següent pas serà treballar un protocol d’actuació amb els diferents equips, ja que cada procés serà diferent i hi ha diferents punts a tractar i solucionar. Tenim diverses idees en ment que cal parlar, validar i testar amb els equips mitjançant reunions internes per a unificar-ho tot.

En resum, estem en això i agraïm sobretot la vostra visita. Estem en un període complex i anem revolucionats però creiem que això és important.

Us anem informant de com evoluciona el procés.

Una salutació i estem en contacte.

Quedem a la vostra disposició per a poder aclarir quants dubtes tingueu”


En nom de María Contreras, Eiden Sánchez i de tot l’equip de Molletopina volem agrair l’esforç per part de l’Hospital de Mollet per a poder implementar el servei d’intèrpret de Llengua de Signes.

No tenim cap mena de dubte que serà una realitat.

L’equip de Molletopina

#ContinuaMOs

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *