Un desdoblament exemplar i esperançador

El nou projecte de desdoblament dibuixa una gran millora per la mobilitat i l’espai urb√† de Mollet

El desdoblament de la R3 al nostre municipi sempre havia estat un projecte envoltat d’inc√≤gnites i incertesa, lligat a un soterrament fara√≤nic. Era una promesa pol√≠tica d’aquelles que no s’arriben a veure mai, de les que fan riure la ciutadania.

El passat divendres 14/07/23, vam viure un punt d’inflexi√≥, quan el Ministeri de Transports i l’Ajuntament presentaven un nou avantprojecte de desdoblament i integraci√≥ de la R3 a la nostra ciutat.

Es pot veure a primera vista: el nou projecte trenca completament amb l’anterior. El soterrament total, que preveia una gran llosa dura al llarg de tota la ciutat i pretenia construir-hi promocions d’habitatges a sobre tot plegat amb un cost molt elevat, ha desaparegut per donar pas a un nou viaducte transitable per sota i la cobertura de la via amb un gran espai verd adjacent al parc de Plana Lled√≥; a m√©s de nous passos per sota les vies a d’altres punts de la ciutat.

Aquest projecte, no nom√©s suposa una millora per Mollet i tota la R3, sin√≥ que constitueix tot un exemple de com abordar integracions urbanes enmig de l’actual febre de soterraments milionaris que no aporten millores reals a la mobilitat ferrovi√†ria.

En definitiva, la nostra ciutat guanyar√† en qualitat urbana i, per sobre de tot, en mobilitat sostenible millorant l’acc√©s al ferrocarril dels barris que ara queden m√©s lluny i la fiabilitat de la R3, que actualment √©s molt baixa degut als retards sistem√†tics que pateix.

Si ara, la R3 no t√© cap fiabilitat i la ciutadania es veu obligada a despla√ßar-se fins a Mollet – Sant Fost, que queda en una posici√≥ perif√®rica a m√©s de 20 minuts a peu d’alguns barris de la ciutat, la nova estaci√≥ i el desdoblament seran tota una revoluci√≥ per aquest ve√Įnat m√©s lluny√†.

Amb tot, es dibuixa un horitz√≥ esperan√ßador en qu√® el projecte pugui ser realitat d’aqu√≠ pocs anys. Estem davant d’una actuaci√≥ clau per millorar la qualitat de vida de tota la ciutadania de Mollet en els seus despla√ßaments diaris i dibuixar un nou paradigma de mobilitat del qual, des de MolletOpina, en som ferms defensors.

Fins ara, els usuaris de la R3 som de segona respecte la resta de l√≠nies de Rodalies, que compten amb doble via i molta m√©s freq√ľ√®ncia de pas, a excepci√≥ de la R8, una altra lluita del Vall√®s.

Víctor Molina.

Responsable de mobilitat de Molletopina

#Molletopina