Traslladem problemes i propostes del bus urbà a l’alcaldessa de Mollet del Vallès

El passat desembre ens vam reunir amb l’alcaldessa de Mollet per tractar les problemàtiques del bus urbà i fer propostes per millorar la situació

És ben sabut per part de tota la ciutadania que el servei de bus urbà de la ciutat fa molts mesos que pateix sistemàticament una situació d’aparellat (solapament dels busos) i els busos no van mai a l’hora i circulen solapats de forma constant.

Aquesta situació però, no és nova però si ha empitjorat molt darrerament. Des de 2019, Molletopina porta denunciant casos de bus bunching al servei municipal. En nombroses ocasions hem proposat possibles solucions així com elaborat propostes d’horaris nous, entre d’altres.

Són una sèrie de propostes que, malgrat el deteriorament del servei, l’Ajuntament no havia materialitzat. Per això, en una reunió amb l’alcadessa de ciutat, Mireia Dionisio, vam rescatar aquelles propostes que creiem que comportaran una millora més substancial al servei.

La primera proposta, és la d’un nou horari amb una freqüència de pas homogènia de 13 minuts que dota totes les expedicions de més temps i les equipara per tal de buscar una millor distribució del passatge.

A més, l’horari afegeix dues expedicions al barri de Lourdes, una d’elles a primera hora del matí per facilitar la mobilitat del barri.

  • Pots descarregar la proposta d’horaris 👇

La segona mesura és la de la creació de parades dobles. Aquesta actuació permetria agilitzar els temps de parada dels autobusos en les parades on hi passen més, ja que permet que dos autobusos puguin fer parada simultàniament gràcies a la instal·lació de la senyalització amb dos pals de parada indicant els punts. A més, els busos interurbans també es beneficien amb aquesta mesura.

En tercer lloc, demanem la revisió del nombre de parades del bus urbà. Actualment algunes de les parades es troben a escassos metres les unes de les altres, distàncies que són totalment assumibles a peu i resten velocitat comercial als autobusos.

La quarta mesura, com ja hem reivindicat en diverses ocasions, és la instal·lació de prioritat semafòrica per tal de guanyar agilitat i facilitar el compliment dels horaris. Aquesta és una mesura que s’aplica a altres municipis de la comarca, com el corredor de la vall del Tenes (e7), Lliçà d’Amunt o Granollers, amb molt d’èxit.

Per últim, i de cara a la implantació de la nova línia de bus urbà en sentit invers, rescatem una antiga proposta de l’ATM per anomenar les línies del bus urbà com a MV1 i MV2 que, des de Molletopina, creiem que ajuden a dotar el servei de més identitat i relació al nostre municipi.

A hores d’ara, ja s’ha anunciat que l’horari del servei de bus urbà serà renovat en poques setmanes i seguirà la proposta realitzada per Molletopina. Confiem que ajudi a retornar a la normalitat i gaudir d’un servei que el 2019 tenia molt bona opinió entre la ciutadania.

🔊 Podeu escoltar el que va dir l’Alcaldessa de Mollet sobre la problemàtica de l’aparellament dels busos i del canvi d’horaris en el facebook live que va realitzar el passat 23 de gener de 2023.

Pel que fa a la resta de mesures, farem seguiment i continuarem posant de relleu l’aportació que poden fer a la mobilitat de la ciutat per tal que puguin ser una realitat algun dia.

#MObilitat


Un comentario

  • Maite Arévalo

    Mis hijos utilizan el urbano con parada en Barrio de Lourdes.
    No sólo podría explicar la experiencia con mi hijo (15 años) sino tengo ejemplos de mi madre (77 años) que cuando viene a verme -tiene que hacer una excursión; le explico:
    Ella vive en la estación de Francia y se recorre casi todas las paradas para llegar a mi casa -claro que el urbano es de un sentido-; incluso hay días que cuando lo ha cogido, el mismo conductor le ha dicho que suba pero va directo porque sino no llegaba a la hora y ese recorrido lo ha hecho ella sola directamente sin realizar ninguna parada por JaimeI para llegar a la hora. Ya no digo nada de los horarios del fin de semana sábado- impresentable que sea casi 1:45 minutos 1 servicio)

    Lo que encuentro mal, es el cachondeo que tienen con los niños -claro se aprovechan porque son niños- :
    Se ha dado el caso que se han solapado servicios (la parada que utiliza mi hijo es la de Álvarez Castro/Sta Perpetua cuando sale del colegio) y a parte de apenas identificar si pasa o no por Lourdes, no les queda otra que preguntar y los chóferes se “pitorrean” de ellos haciéndole ir al siguiente y cuando están en el siguiente les dice que el de delante…
    Esto es casi a diario.
    Se que la zona del colegio de mis hijos “San Gervasi” hay muchos problemas con los coches a las horas puntas, pero si encima como ciudadano quieres utilizar el servicio público no se puede porque el servicio es nefasto.
    En este caso, con el cambio de horarios tienen que estar esperando 4 autobuses (casi 1 hora) para poder llegar a casa.
    Así es imposible utilizar el servicio de transporte público, tanto ayer como hoy no me ha quedado otra que desplazarme en coche para recoger a mi hijo.
    Espero que les sirva de ejemplo pero el servicio urbano es la única conexión que hay con el Barrio de Lourdes y la frecuencia debería ser más a menudo y sobre todo en horas puntas de los colegios.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *