Sense informació de les tarifes 2024 del bus urbà de Mollet

L’autobús urbà de Mollet del Vallès comença el canvi de tarifes que l’ATM va preveure per aquest 15 de gener de 2024 sense cap mena d’informació als diversos canals oficials de l’Ajuntament i l’empresa concessionària.

Tot i això, des de MolletOpina hem consultat el Diari Oificial de la Generalitat de Catalunya, on sí consta que el preu de la T-10 Mollet s’ha enfilat fins al 9,70€ (preu sense cap descompte) des dels 9,10€ de la darrera pujada de preu. El bitllet senzill, que ve marcat per l’ATM també passa a tenir un cost de 2,55€.

Anunci al DOGC núm 9078 – 12.1.2024 dels títols i tarifes del bus urbà de Mollet pel 2024.

El principal problema però, és que ens hem adreçat a un dels punts de venda d’aquests títols de Mollet (recordem que són els estancs i quiosc de la rambla Fiveller) i ens han informat que no hi ha títols de l’any 2024 ni cap informació de canvi de preus.

Per tant, també sorgeix el dubte de quina serà la caducitat dels títols actuals que encara es troben a la venda. En cas que es mantinguessin els preus, la seva validesa s’alllargaria fins el 31 de desembre de 2024, en cas d’increment, caducarien el 30 d’abril com els títols integrats.

Però, totes aquestes incògnites no tenen resposta malgrat l’increment del preu del bitllet senzill sí és efectiu, ja que l’Ajuntament no s’ha pronunciat al respecte.

El bus urbà, amb problemes intensos des de fa un any

Aquesta incògnita tarifària però, només és un de molts altres aspectes que no funcionen al bus urbà de Mollet. Ja fa un any que van començar els problemes diaris i constants que portem denunciant des de llavors i als quals Ajuntament i concessionari encara no han posat remei.

És tracta d’incompliments sistemàtics dels horaris degut a la impossibilitat de seguir uns horaris ajustats que generen situacions en que dos o els tres autobusos del servei s’ajunten (aparellat o bus bunching).

Una situació que ha fet eliminar tota confiança de la ciutadania en el servei i que ja va començar a produir-se de forma habitual el 2019, quan el servei va arribar al límit de capacitat i passada la pandèmia, quan el servei estava retallat i la demanda es recuperava però els horaris també eren ajustats i només circulaven dos autobusos.

Encarem, llavors, el sisè any consecutiu de dificultats en un servei bàsic. Des d’aquí fem una crida a l’Ajuntament per posar remei al més aviat possible.

#MObilitat


Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *