Rematada final al circ del bus urbà de Mollet del Vallès
Els problemes d’horaris i aparellat al bus urbà continuen a l’ordre del dia des de fa tres anys.
Dimarts, 5 de setembre, la majoria de la població recupera la seva activitat diària habitual. El mercat ambulant setmanal es troba a ple rendiment.
El bus urbà, tal com portem denunciant des del març de 2020 (reunió 09/03/2020) a MolletOpina, s’ofega novament amb uns horaris que són el paper mullat d’una utopia que ens deixa una distopia totalment disfuncional.
Cap a les 12 del migdia, el servei ja estava perdent expedicions i fregant l’aparellat, i en algunes parades s’ha registrat més d’una hora sense cap autobús.
Prova d’això, la gran acumulació de passatge a totes les parades. Fins i tot les que menys ús registren habitualment.

Parada de Berenguer III – Anselm Clavé. Prop de 20 persones esperen. Arriba un autobús que marxa buit perquè ha de regular. El següent arriba als 5 minuts però, com és evident, la gran afluència de persones a cada parada i la disputa per poder passar cap al fons de l’autobús allarguen els temps de parada i el següent l’atrapa al cap de tres parades.

Tots dos autobusos registren un nivell d’ocupació alt malgrat a situació d’aparellat. Carros de la compra, cotxets de nadons i caminadors són els ingredients per acabar d’adobar la situació.
La conclusió és clara. El servei d’autobús de Mollet no és un servei, és un desgavell sense solta ni volta.



En tres anys, l’Ajuntament de Mollet i l’empresa Sagalés no han arribat a cap solució i la situació s’agreuja cada cop més. És un cercle viciós que gira cada cop més depressa mentre el servei es degrada.
Fins quan més haurà d’esperar la ciutadania per poder gaudir d’un servei digne?
Creiem que tres anys són més que suficient per poder solucionar aquesta problemàtica. Malauradament, l’únic que hem vist són canvis d’horaris un rere l’altre amb la mateixa base: servei non-stop i tants minuts d’expedició com parades hi ha.
A més, la gran afluència que es registra els dimarts degut al mercat hauria de requerir un reforç tal com es fa a la L1 del transport urbà de Granollers i conurbació, una situació que ja hem denunciat amb anterioritat.
Des de MolletOpina creiem que ja n’hi ha prou, que és de hora de posar fi a aquesta pantomima, hora d’oferir un servei de transport públic digne del segle XXI.
#MObilitat