Queixa del transport urbà de Mollet
Bones. Volia traslladar-vos uns comentaris sobre el servei de transport urbà de Mollet, la L1 de Sagalés.
Habitualment agafo el bus, i he vist moltes coses, però això d’avui (5 d’octubre del 2023) penso que no té nom, almenys per mi:
Només pujar, observo que la lluna capdavantera estava rebentada (adjunto foto), no s’aprecia el cop de la cantonada superior, però sí tota l’esquerda que la travessa en diagonal.

Era un autobús interurbà, dels que s’utilitzen als serveis cap a la ciutat de Barcelona. No estava adaptat a persones amb mobilitat reduïda, com seria el meu cas.
Els agafadors dels seients estaven tots trencats.
La porta de sortida ha fallat durant tot el trajecte, fins al punt d’arribar a agafar a una criatura d’uns 5 o 6 anys. El nen ha començat a plorar, i ha hagut de ser atès per la seva mare a la mateixa parada.
Prèviament, a Can Borrell, el conductor ha hagut de baixar per fer comprovacions tècniques i fer fotos de l’avaria de la porta.
També vull remarcar que els conductors no s’apropen a les voreres ni plataformes, en un servei que recorre diverses escoles,, dos CAP’s i un hospital.
No he pogut veure al complert la matrícula, tot i que les lletres eren CHB. El vehicle té com a mínim 22 anys, això no podria circular ni als països subdesenvolupats.
Si no feia un servei de viatgers cap a la ciutat de Barcelona era perquè no compleix amb l’actual normativa ambiental.
He trucat a Sagalés per explicar-ho, dient que m’enviarien un correu amb la incidència, tot i que no he rebut res.
Reclamo un transport públic sostenible i accessible, no el nyap de servei urbà que hi ha actualment.
Els hi prego que traslladin aquests comentaris al regidor responsable del transport urbà de l’Ajuntament, ja que Sagalés opera un servei públic pel qual rep uns diners públics d’una manera vergonyosa.
Els hi deixo les meves dades per si volen aprofundir en l’assumpte.
Gràcies!!

Mayte Forner Bargalló.
Veïna del barri del Calderí
Quan vam rebre aquesta queixa veïnal, ens vam posar en contacte amb la Mayte per convertir-lo en un article d’opinió.
És perfecte per demostrar al regidor de mobilitat que la ciutadania està cansada, fastiguejada i molt cremada per totes les incidències al bus urbà de Mollet.
Dir a l’últim ple que “el bus urbà funciona bé” és faltar a la veritat. No és cert Sr. Juanjo Baños, regidor de mobilitat i vostè ho sap perquè ens ho ha dit personalment i que cal fer canvis.
Confiàvem en la seva gestió i de fet, no ens queda cap altra que continuar fent-ho, vostè representa a tots els ciutadans i ciutadanes de Mollet per liderar un canvi en la mobilitat de la nostra ciutat.
Agraïm que hagi dit al ple que els horaris presentats a Sagalés són de Molletopina, no ho negarem, ens va resultar fins i tot sorprenent.
Ens consta que estan treballant en el tema, és la frase que sentim des de fa ja més de cinc llargs anys “estem treballant”, el problema és que no es veuen resultats i pensem que, algú ha de donar un “cop de puny” damunt la taula i dir “prou“.
Confiar que la línia 2 solucionarà els problemes de la línia 1 és una utopia.Exigeixin als responsables de Sagalés que compleixin la seva comesa i siguin transparents amb la ciutadania de Mollet, si us plau.
No costa res dir que encara falta molt per millorar en mobilitat.
Dit això, Sr. Juanjo Baños, esperem rebre resposta al nostre mail per veure si a l’octubre ens podem reunir amb vostè, ja que al setembre no li va ser possible fer-ho.
David Sánchez. Coordinador, responsable de xarxes socials y seguiment de les peticions de Molletopina