Molletopina presenta al·legacions al projecte de parada de bus al barri de Lourdes

Creiem que la nova parada, situada davant de l’actual del bus urbà, no aporta cap millora ni soluciona els problemes de mobilitat en transport públic del barri.

L’Ajuntament va treure a exposició pública el passat mes d’agost un projecte per a la creació d’un nou pas de vianants a l’avinguda de Lourdes, a tocar del pont sota la R3.

El projecte també inclou la creació d’una nova parada d’autobús interurbà davant de l’actual parada de bus urbà.

Amb aquesta actuació, els autobusos interurbans de les línies 302, 303, 330, 345 i e21 (antic 323) passarien de fer només la parada del pg. de Ronda, a realitzar aquesta del Parc Rafael Alberti.

Des de Molletopina creiem que aquesta parada no aporta res a la mobilitat en transport públic al barri.

L’actual parada del pg. de Ronda ja dona cobertura total al barri de forma que tots els habitatges es troben, com a màxim a uns 300 metres a peu, és a dir, com a màxim 4 minuts caminant.

Segons el projecte, la nova parada “diversificaria” els usuaris que té la parada del pg. de Ronda i “evitaria que els autobusos realitzin un bucle en la circulació” tot referint-se que els autobusos interurbans accedeixen a la parada del bus urbà quan això, no és així.

De fet, aquest efecte “diversificador” seria negatiu, ja que la parada actual no té cap problema de saturació i la nova parada es troba als afores del barri no dona cobertura a cap nou habitatge o equipament i, per tant, un repartiment del passatge entre les dues parades alentiria la circulació dels autobusos. Una situació que agreujaria la puntualitat de les línies 302 i 345 que actualment ja pateixen temps de viatge molt ajustats.

Des de Molletopina al·legem que el cost que tindria la marquesina d’aquesta nova parada (6.000€) es podria aprofitar per instal·lar prioritat semafòrica al bus urbà que pateix grans problemes d’aparellat.

D’altra banda, hem presentat una anàl·lisi de l’oferta actual d’autobusos del barri i, segons les dades, amb una coordinació adequada es podria arribar a una freqüència de 18 minuts tot el dia en els dos sentits.

Per tant, creiem que aquesta parada no és oportuna i actucions molt més econòmiques com és la reordenació d’horaris, podrien realment millorar la mobilitat del barri per evitar llargues esperes, problemes de puntualitat o autobusos solapats.

#MObilitat


Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *