L’Hospital de Mollet ja disposa de servei d’intèrpret i protocol de Llengua de Signes

El servei d’intèrpret de Llengua de Signes mitjançant l’aplicació del 061 és ja una realitat a l’Hospital de Mollet.

Avui dia 1 de desembre de 2021 teníem cita per fer la prova pilot del servei d’intèrpret de Llengua de Signes a l’Hospital de Mollet.

Per part de la Fundació Sanitària Mollet hi ha acudit el Director d’Atenció a la Ciutadania i Admissions; Maria Contreras, persona sorda; Víctor Molina i Nuria Flores en representació de Molletopina.

El responsable de l’Hospital ens ha detallat els avenços que s’han fet perquè el tracte a les persones amb problemes d’audició o sordesa sigui més inclusiu, elaborant un protocol on es detallen els passos que cal fer per atendre-les.

El protocol «FSM tots junts: les mans parlen, les mans escolten» estableix l’ús de l’App del 061 i especifica que hi ha dues tablets per si la persona sorda acudeix sense telèfon mòbil.

També s’ha realitzat un document on s’explica detalladament l’ús d’aquesta App en cas que es vulgui utilitzar el servei de vídeo intèrpret per assistir una persona sorda o amb problemes d’audició.

Tots dos documents estan destinats al personal de l’Hospital que ho requereixi.

Una de les tablets està ubicada al servei d’atenció a l’usuari i l’altra la té la supervisora ​​a la planta de dalt. Si el personal de l’Hospital necessita utilitzar-les només les han de sol·licitar.

Un cop ens han explicat tot el funcionament intern, s’ha fet la prova pilot del servei de vídeo intèrpret mitjançant l’App 061 Salut Respon

Maria Contreras, persona sorda, s’ha pogut comunicar perfectament amb la intèrpret del 061 i nosaltres, com a persones oients, hem pogut comprovar que el sistema funciona en poder-nos comunicar tant amb Maria com amb la intèrpret.

Víctor Molina, Director d’Atenció a la Ciutadania i Maria Contreras.

La valoració per part de Maria i Molletopina és molt positiva.

No ens hauríem imaginat mai que en deu mesos des que Maria es va posar en contacte amb nosaltres el servei ja sigui una realitat.

L’equip de Molletopina

Tot i que és una gran millora per al col·lectiu de persones sordes, en aquests moments el sistema es troba col·lapsat a causa de la pandèmia i això causa llargues esperes per poder ser atès pel vídeo intèrpret.

Ens adverteixen des del servei de vídeo intèrpret que quan es realitza la trucada i estàs en espera, la pantalla es posa de color blau amb un missatge que ens indica que hem d’esperar.

Si no tenim paciència i tallem la trucada per tornar a trucar, el sistema deixa en espera la trucada anterior, aquest fet fa que la cua d’espera sigui més llarga i es trigui més temps a atendre la persona sorda.

Des de Molletopina i l’Hospital de Mollet del Vallès esperem que aquests problemes es vagin polint a mesura que el servei es vagi perfeccionant.

Ens informen que el servei és 24 hores i els 365 dies de l’any està format per 6 persones al dia, 2 persones per torn.

Molletopina considera que, a mesura que el servei estigui en ús, CatSalut hauria d’avaluar si la quantitat de vídeo intèrprets hauria d’augmentar.

Volem deixar constància de l’esforç i la dedicació que ha realitzat la Fundació Sanitària de Mollet davant la problemàtica que tenen el col·lectiu de persones sordes, i l’esforç per fer-les sentir més integrades i independents quan acudeixen a l’Hospital.

#ContinuaMOs


Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *