Preocupació pels projectes de carril bici de la ciutat

Molletopina ha seguit de prop el procés de contractació del desenvolupament de les actuacions de carrils bici de la ciutat que es van licitar el 30 de desembre de 2021.

Aquesta contracta inclou un carril bici a l’avinguda Rivoli, la continuació del carril bici del polígon industrial de Can Magarola i l’adaptació d’alguns carrers de convivència entre bicicletes i vehicles privats.

Tot i que a priori no són obres de gran complexitat, creiem que és necessari que els carrils bici estiguin ben resolts i plantejats prèviament. Ja vam veure com el carril bici del carrer F. W. Sertuner (entrada Can Magarola) no havia previst la convivència amb les parades d’autobús, situació que es va resoldre un cop havien finalitzat les obres i la vam observar i comunicar.

Extracte del plec de prescripcions administratives.

En aquest cas, però, hem vist que la licitació demana un tècnic de mobilitat però, que, finalment, l’empresa proposada adjudicatària no n’ha presentat cap i l’Ajuntament ha conclòs que aquesta tasca la pot desenvolupar un altre tècnic del projecte, ja que ho preveia el Plec de Prescripcions Administratives.

Extracte de l’informe de solvència tècnica.

Des de Molletopina ens preocupa que aquestes condicions puguin afectar negativament al disseny final de les vies ciclistes de la ciutat i al seu encaix amb la resta de la circulació ja que el projecte preveu modificar els semàfors de l’avinguda Rivoli, entre d’altres.

Els carrils bici laterals, unidireccionals i segrets són els que es perceben com a més segurs.

Creiem que és crucial que aquest carril bici que és el primer que es fa en calçada segregat al nucli urbà tingui totes les garanties per poder funcionar correctament i donar peu a una extensió de la xarxa de carrils de la ciutat. Sobretot en aquest cas, que l’Ajuntament ha triat un carril bici central a l’avinguda Rivoli malgrat que a d’altres països amb més experiència i gran ús de la bicicleta com Països Baixos o Dinamarca només en fan de laterals. Tant és així, que aquest estudi realitzat a Berlín fa palès que els carrils bici laterals, unidireccionals i segregats són els més segurs i, per tant, els que fan augmentar més l’ús de la bicicleta.

Per tot això, des de Molletopina expressem la nostra preocupació envers el disseny final i l’execució d’aquests carrils bici. Esperem, però, que es pugui resoldre correctament i el resultat sigui satisfactori, segur i texeixi una xarxa ben lligada.

#MObilitat


Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *