Molletopina es reuneix amb la Regidoria d’Accessibilitat Universal: valoració positiva de la trobada, però amb reserves sobre el compromís econòmic del govern municipal
El passat 17 de juny, representants de Molletopina (Natalia Páez, Nuria Flores i David Sánchez) ens vam reunir amb la regidora d’Accessibilitat Universal de l’Ajuntament de Mollet, Mari Carmen Moya, i dues tècniques de l’Àrea de Drets Socials. L’objectiu de la trobada era conèixer de primera mà el nou pla d’accessibilitat de la ciutat.
Les línies estratègiques i el funcionament del pla:
Durant la reunió, se’ns van detallar les línies estratègiques del pla, que se centren en quatre eixos principals: Espai Públic, Equipaments, Comunicació i Transports. Així mateix, es va explicar el funcionament de la Comissió Tècnica, encarregada de la diagnosi de l’estat de l’accessibilitat, el disseny de solucions, la implementació, el seguiment i la coordinació interdepartamental.
Pel que fa a la comissió d’entitats, l’Ajuntament ens va comunicar que Molletopina no en formarà part per decisió municipal, tot i que es van comprometre a realitzar trobades paral·leles per mantenir-nos informats.
D’altra banda, ens van explicar les actuacions actuals d’adaptació en equipaments municipals i passos de vianants. De cara al que resta de l’any 2026 i el 2027, els objectius de la regidoria inclouen:
- Millorar l’accessibilitat en el transport.
- Crear un registre de panots podotàctils per millorar-los i instal·lar-ne on calgui.
- Implementar millores en el pla de polígons i fer els parcs accessibles.
- Garantir que les persones cegues puguin votar de manera autònoma.
Des de la regidoria es va agrair explícitament a Molletopina la iniciativa de potenciar els comerços accessibles mitjançant els vídeos que realitza la nostra companya Natalia Páez a les nostres xarxes d’Instagram i Facebook.
La valoració de Molletopina: voluntat tècnica vs. realitat política
Des de Molletopina valorem molt positivament que la regidora Mari Carmen Moya s’hagi volgut reunir amb nosaltres. Confiem plenament en què el grup motor d’aquest pla posarà tot el seu esforç per millorar el municipi.
Malauradament, som reaccis a creure que les millores arribaran a curt termini. Aquesta desconfiança no es deu a la regidoria d’accessibilitat, sinó al seu responsable superior, el 1r Tinent d’Alcaldessa i regidor d’Economia, Raul Broto. Considerem que la seva gestió econòmica i d’inversions no ha estat la correcta, tal com evidencia el deficient estat actual de la via pública. Entitats com ADIMO, o nosaltres a menor escala, portem molt de temps lluitant i trobant només promeses i pocs fets. Pensem que l’empatia i la voluntat de servei públic del regidor d’economia no estan a l’alçada del que necessiten les persones amb mobilitat reduïda.
Cal ser molt més contundents amb les inversions. Per això, demanem:
- Adaptar la totalitat dels passos de zebra de la ciutat.
- Eliminar els encarrilaments que no porten enlloc i que confonen les persones cegues.
- Donar suport real al comerç local per a l’adaptació dels seus locals.
- Garantir plens municipals accessibles per a persones sordes. En aquest punt, vam proposar la creació d’un vídeo resum del ple interpretat en Llengua de Signes Catalana (LSC) per penjar-lo al web i xarxes de l’Ajuntament. Les persones sordes tenen tot el dret a estar informades de la política local.
Conclusions:
Animem la regidora Mari Carmen Moya i les dues tècniques de l’Àrea de Drets Socials a seguir treballant de valent, tot i el llast que suposa la gestió econòmica de l’esmentat regidor.
Des de Molletopina ens posem a disposició de la regidora per a tot el que necessiti. Valorem positivament la convocatòria i la confiança; remar en la mateixa direcció per millorar Mollet és el camí que el grup majoritari del govern municipal mai hauria d’haver abandonat.


